Her kan du læse et par historier, der kan give dig en idé om, hvad mine kurser går ud på, og hvordan undervisning har hjulpet mange børn, unge og voskne med forskellige målsætninger.
REFERENCE FRA RIKKE; MOR TIL JULIE (15)
Efter en del års frustration over vores datters udfordringer med matematik fik vi nok og tog sagen i egen hånd. Skolen har ikke værktøjer/ressourcer til at hjælpe børn med matematik vanskeligheder. Så vi følte, at vi selv måtte gøre noget. Først prøvede vi ekstra matematik hjælp en gang om ugen, som desværre ikke hjalp. Vi havde en følelse af, at der var noget helt galt da vores datter slet ikke kunne alt den basale matematik, som plus, minus, gange, dividere og tabeller. Men opgaver med geometri og koordinatsystemer har hun fuldstændig styr på.
Vi googlede talblind og faldt heldigvis over Læring-i-fokus og kontaktede Moniek, som lavede en screening af vores datter online og efterfølgende kunne konstatere, at hun havde store udfordringer med alt den basale matematik. Samtidig sagde hun, at hun fornemmede en blokade overfor matematik. Vi besluttede i samråd med skolen at tage imod et 3 dages forløb hos Moniek.
Og det viste sig at være en fantastisk beslutning. For sikke et forløb og sikke en oplevelse. Moniek er superkompetent, empatisk og utrolig skarp mentalt. Hun har på 3 dage formået at lære vores datter plus, minus, gange og dividere. Hun fik hurtigt forklaret hvordan en visuel hjerne fungere og hvorfor det er svært at lære matematik på den måde vores datter har lært det. Hun gav hende en følelse af, at hun er helt normal og blot har brug for at se tingene. Så alt matematik foregik visuelt, hvilket virkede med det samme.
Ved siden af arbejdede Moniek hele tiden med den blokade som hurtigt viste sig meget tydeligt. Og det var altså helt fantastisk at se hende arbejde med vores datter, som langsomt åbnede op og arbejdede med hende. Det var en mental hård omgang, men Moniek var meget nænsom og beskyttende, hvilken betød at vores datter var helt tryg ved hende og det arbejde hun var i gang med.
Så efter de 3 dage har vi fået en datter, der ikke bare har forstået det basale matematik, men har fået en tro på sig selv og en viden om hvorfor hun har brug for at lære tingene på en anden måde. Så nu skal vi bare fortsætte med at øve matematik på ”Moniek” måden.
Jeg kan blot give Moniek mine varmeste anbefalinger og håbe at alle der har børn med lignende udfordringer vil tage imod hjælp fra Moniek. Det kommer I ikke til at fortryde. Tak Moniek.
Mvh Rikke Jørgensen
MARIUS (15) HAR FÅET NOGLE TIMER INDIVIDUEL MATEMATIK UNDERVISNING:
“Marius har nu fået sine skriftelig karakter og både han og jeg er så stolt. Han har bestået i alt og læg mærke til at han faktisk har et 4 tal i matematik.
Tak til dig Moniek, for at have lært Marius så meget matematik, at han har bestået. Både Marius og jeg er sikre på at det kun er pga dig og Davis, at han har bestået – tak.” Alice, mor til Marius
ANNE-LINE FORTÆLLER OM SIN SØN (14):
GITTE FORTÆLLER OM SIN SØN:
Det har flyttet meget socialt for ham. I skolen er han meget sammen med sin årgang. Han har fået en ro, og ved at han også kan lære at læse. En gladere dreng i større trivsel, der rykker pænt på læsning også synes vi.
JANET FORTÆLLER EFTER EN DAGS UNDERVISNING:
ANITA FORTÆLLER OM SIN SØN:
De 3 dage Johan var hos Moniek har vendt op og ned på Johans skoleliv. På tre dage var Johan forandret, han var glad og havde fået tro på, at han nok skal lære at læse, det kommer bare på en anden måde og han skal gøre tingene på anden måde end de andre. Ca. 3 uger efter, at Johan var hos Moniek, meddelte skolen, at de ikke længere havde nogle betænkeligheder ved at lade Johan fortsætte i 2. Klasse efter ferien. Jeg har efterfølgende været hos Moniek nogle aftener, og jeg bliver stadig glad over at få et indblik i den verden Johan ser: Der er så mange ting, hvor jeg genkender de problemer, Moniek fortæller om fra vores egen hverdag. Hvor mange af de frustrationer vi har haft, pludselig kommer ind i en sammenhæng, hvor jeg nu forstår, hvorfor Johan siger og gør som han gør. Det har vært et fantastisk år for Johan og os. Fra at lektier betød, at Johan græd og var vred, er vi nået til, at det er ok at man skal læse, og han har opdaget at en historie kan være spændende, at man er nødt til at læse den næste side for at høre, hvad der sker. Jeg kan kun anbefale Moniek og Davis counseling, jeg er taknemlig over hvor langt han er nået på ½ år.
JOHN MIKKELSEN, LÆRER STU UNGDOMSCENTER
“Tak for et spændende og lærerigt kursus! Jeg har virkelig fået øjnene op for hvordan Davis Læringsstrategier kan understøtte eleverne i al slags læring. Metoden er et genial redskab, også for vores unge med opmærksomhedsforstyrrelser, dysleksi og autismespektrum forstyrrelsr. De meget enkle og konkrete øvelser vil helt sikker være en succes.
Monieks viden, engagement og erfaringer med metoden, gjorde kurset i DLS til en stor oplevelse for mig og kan anbefales til alle undervisere”
ELA VAR MED PÅ DLS KURSET OG SKREV TIL MIG DAGEN EFTER:
Tusind tak. Det var nogle af de mest værdifulde og uforglemmelige dage i mit liv. Jeg føler mig meget heldig at jeg har fundet frem til dig og er begejstret for DLS.
ERGOTERAPEUT CHRISTINA SKRIVER
Tusind tak herfra mig. Det er utroligt rart, at en anden professionel har nogle indspark ift min søn. Du har en skøn tilgang til ham og han kan rigtig godt lide dig kan jeg se. Jeg bliver også hele tiden klogere på hans udfordringer når jeg ser ham i “skolemæssig” sammenhæng.
LENA, GUSTAVS MOR SKRIVER:
LÆRER HEIDI SKREV: “Nogle elever har brug for noget særligt”
Læs artiklen fra skolebladet.